jeudi 28 mars 2013

''Selam'' filminin galası, İstanbul'da düzenlenen görkemli bir geceyle yapıldı.


"Bu filmin çok önemi bir mesajı var"
28 Mart 2013 Perşembe 05:51

"Bu filmin çok önemi bir mesajı var"
Yurt dışındaki Türk okullarının hikayesini anlatan galasına, Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış'ın yanı sıra siyaset, sanat ve iş dünyasından çok sayıda davetli katıldı.
Bağış, okulların hikayesinin bir filmle anlatılmasının önemli olduğunu söyledi.
Bakan Bağış ''Çok önemli bir mesajı var bu filmin. Türk okulları, dünyanın dört bir yanında bu ülkenin dilini, değerini, kültürünü yayıyor. Bu okulların vizyonunu ortaya koyan bütün kahramanlara ben yürekten teşekkür ediyorum. Zaten öyle bir vatan, bayrak sevgisi ancak Sahra'nın 50 derece sıcağıyla, Sibirya'nın -50 derece soğuğu arasında insanların bu özveriyi göstermesine; sevdiklerini, analarını, babalarını, ocaklarını, yarlarını bırakmasına imkan verebilir'' diye konuştu.
Çekimlerin zor ama güzel geçtiğini belirten yönetmen Levent Demirkale, "Zorluk bekliyorduk oldu ama hallettik. Yabancı ülkede yabancı oyuncularla olan kısımlar vardı. Teknik olarak da bitirdik. Memnunum her şeyden. 3 farklı kıtada çekildi. Fiziki şartlarlın zorluğuna hazırlanıp gittik zaten. Uygun prodüksiyonu bulamasaydım? Afganistan'da 45 yaşlarında bir kadın oyuncuyu kaç kişi arasından seçebilirdim ki?" dedi.
Filmin başrol oyuncusu Burçin Abdullah, "Afganistan'da yaptık çekimleri ve sonuç olarak çok keyifli bir iş çıkardık. Unutamadığım sahnelerden biri, öğrencilerimden bir tanesiyle psikolojimi ve yaşadığım anıları anlatıyordum. Orada çok duygulandım. Filmde öğretmenlerden bir tanesini canlandırıyorum. Gayesi, umudu olan güçlü bir öğretmeni canlandırıyorum." şeklinde konuştu.
Adem Öğretmen karakterini canlandıran Hasan Nihat Sütçü, "Filmde 3 ayrı öğretmenin hikayesi anlatılıyor. Hepsi farklı ülkelerde görev yapıyor. İdealleri uğruna, ihlas uğruna sevdiklerini geride bırakanların hikayesi bu. Bu film onların selamı. Film ile selamın ne olduğunu öğreneceğiz." diye konuştu.
Filmi izleyen AK Parti Milletvekili Hakan Şükür de, "Bunlar benim bildiğim şeyler tabi ama insan izleyince duygulanıyor. Bütün mesajlar farklı şeyler içeriyor ama özünde selamın ne demek olduğunu anlatıyor. Biz seyrettik ama inşallah herkes seyreder. Fedakar öğretmenlerin hikayelerini anlatıyor." dedi.
Film, Senegal, Afganistan ve Bosna Hersek'teki Türk okullarında görev yapan 3 öğretmenin hikayesini anlatıyor.
Çekimler boyunca 50 kişilik teknik ekip ile 2 ton ekipman, 3 kıtada yer alan ülkelere taşındı.
Senaryosunu Necati Şahin'in yazdığı, Levent Demirkale'nin yönettiği, ''Selam'' filmi, 29 Mart'ta gösterime girecek.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire