mardi 8 janvier 2013

100 yıllık Kur'an 2500 eşyalı ev müzesinde


100 yıllık Kur'an 2500 eşyalı ev müzesinde

Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde yaşayan 72 yaşındaki Ahmet Gürses, kendisine ait evin üçüncü katını müzeye çevirdi. Müzede 100 yıllık Kur'an-ı Kerim de var.
Müzede 150 yıllık ağaçtan yapılmış yer sofrasından 100 yıllık Kur'an-ı Kerim'e kadar yaklaşık 2 bin 500 parça eser bulunuyor. Eserleri birçok yetkilinin görmesine rağmen kimsenin ilgilenmemesi ise Ahmet Gürses'i üzüyor.

Çorlu Havuzlar Mahallesi'nde bulunan kendisine ait binanın üçüncü katını müzeye çeviren Gürses, Çorlu Kaymakamlığı'ndan emekli olduktan sonra 9 yılda yaklaşık 2 bin 500 eski eşyayı toplayarak müzeyi oluşturmuş. Müzede bulunan eserlerden 90 tanesinin yaşı 100 yılın üzerinde. 150 yıllık ağaçtan yapılmış yer sofrası, Osmanlıdan kalma hayvan çanı, kahve makinesi, 100 yıllık Kur'an-ı Kerim, telefon, gramofon, kürk, Osmanlı döneminden kalma 130 yıllık ayakla çevrilen çıkrık, 70 yıllık ölçü aleti şinik, 60 yıllık ayaklı fotoğraf makinesi, 48 yıllık radyo, 40 yıllık akordeon ve satranç takımı müzeye zenginlik katıyor. Müzede eski paralar, pullar, mutfak eşyaları, giyim ve kıyafetler, yakın tarihe ait çeşitli elektronik aletler ve tarım aletleri bulunuyor.

Ahmet Gürses, büyük uğraşlar sonucu 9 yılda topladığı tarihi parçaları bağışlamak istediğini, ancak kimsenin kendisine yardımcı olmadığını belirterek, "Bu kadar tarihi parçayı büyük uğraşlar sonucu topladım. Müze ile ilgili olarak belediyeye ve ticaret odasına gittim, elimde böyle eserlerin olduğunu ve bunun Çorlu'da değeri bilinecek bir yere bağışlamak istediğimi söyledim. Ancak hiç kimseden bir ses çıkmadı. Ben bu eserleri bağışlamak istiyorum. Bu eserler Çorlu'ya bir nimettir. Hiçbir yerden yardım almadan yaptım, kolay iş değil. Bunları herkes görsün, ben 35 yıldır Çorlu'da ikamet ediyorum. Bunu gelecek nesillere, Çorlumuza, Trakya'ya, Türkiye'ye hatıra olarak bırakmak istiyorum. Çorlu'daki sivil toplum kuruluşlarına, kaymakamlığa, belediyemize sesleniyorum, bu eserlere sahip çıkılmasını istiyorum. Çorlu'ya bir hatıra bırakmak istiyorum, benim tek isteğim ve arzum bu eserler ile ilgili olarak bir müze yapılması." şeklinde konuştu.

Sabah

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire