jeudi 25 juillet 2013

Yeşilçam'ın 'Kötü adamı' zorda!

Yeşilçam'ın "kötü adamı" İhsan Gedik hayatını kitap satarak kazanıyor.


Yeşilçamın Kötü adamı zorda!
Yeşilçam'da, Ertem Eğilmez, Metin Erksan, Kunt Tulgar ve Ali Özgentürk gibi isimlerin yönetmenliğini yaptığı yaklaşık 600 filmde "kötü adam" karakterini canlandıran 71 yaşındaki İhsan Gedik, geçimini kitabını satarak sağlıyor.
İstanbul'da yaşayan Gedik, il il gezerek Yeşilçam filmlerinde çekilen fotoğraflarının ve o döneme ait özet bilgilerin yer aldığı "Dünden Bugüne Sinemada 48 Yıl" adlı kitabını satıyor.
"SİNEMAYA 48 YIL VERDİM AMA YENİ JENERASYON BENİ TANIMIYOR"
Kitap satışı için Edirne'ye gelen Gedik, sinemaya 48 yıl emek verdiğini ancak yeni jenerasyonun kendisini hatırlamadığını söyledi.
Cüneyt Arkın, Müslüm Gürses, Serpil Çakmaklı, Fatma Girik, Nuri Alço, Erol Taş, Yılmaz Köksal ve Bulut Aras gibi birçok ünlü oyuncuyla aynı sahneyi paylaştığını anlatan Gedik, şöyle devam etti:
"El Bebek Gül Bebek, Azrail Peşimizde, Karaşahin, Hazal, Akrep, Vahşi Aşk, Petrol Kralları ve İtirazım Var gibi, isimini daha sayamadığım yaklaşık 600 filmde rol aldım. Yeni jenerasyon bizi dışlayınca ben de bu kitabı çıkardım. Şu an geçimimi bu kitabı satarak sağlıyorum. İl il geziyorum. Kitabın karşılığı 50- 60 lira fazla da değil. Sağolsunlar, vatandaşlar ilgi duyuyor. Her şey için teşekkür ederiz. Sinemada Yeşilçam dönemleri yok. Tadı tuzu yok. Yeni jenerasyon bizi çağırmaz oldu. Netice itibarıyla ben de kitaplarımı dağıtıyorum."
Gedik, parlak bir oyunculuk döneminin ardından kitap satmaktan da mutlu olduğunu söyledi.
"1-2 DEFA' İYİ ADAM'I OYNADIM. YENİ FİLM TEKLİFİ YOK"
Yeşilçam döneminde ve sinemada çoğunlukla "kötü adam" karakterini canlandırdığını ifade eden Gedik, "1-2 tane 'iyi adam' rolü oynadım ama bizi hep 'kötü adam' olarak kullandılar. O zamanlar senede 60-70 film çekiliyordu. Düşünün 50 senedir sinemada oynuyorum, artık hesabını yapın. Ayhan Işık'lardan sonra kim varsa oynadık. Yeniden film teklifi yok. Çağırmıyorlar, çağırılmayan yere gidilmez. O yüzden biz de o taraftan karamsarız. Kendi adıma kitaplarımı il il gezerek dağıtıyorum" diye konuştu.
Bir oğlu ve üniversitede öğrenim gören bir kızı olduğunu ifade eden Gedik, "Çocuğum okuyor. O da okulunu bitirirse Allah onun da yolunu açık etsin" dedi. -
"KÖTÜ KARAKTER DOLAYISIYLA TEPKİ ALDIM"
İhsan Gedik, Yeşilçam dönemlerinde "Önce Vatan" adlı filmde "kötü adam" karakterinde oynadığını, bir vatandaşın kendisine rolü nedeniyle tepki gösterdiğini dile getirdi. Gedik, olayı şöyle anlattı:
"Ben, filmde Türkler'i kiliseye sokuyorum, işkence yapıyorum senaryo gereği. Filmi izledik. Elbiselerimi temizlemeciye götürüyordum, kadının biri 'dur' dedi. 'Ne oldu teyze, ne yaptım?' diye sordum. 'Sen dün akşam filmde Türkler'e işkence yaptın' dedi. 'Onu sahne gereği çektik' dedim. Daha sonra 'Sen iyi çocuğa benziyormuşsun' dedi. Heralde iyi çocuğuz, film icabı kötü oluyoruz... Buna benzer diyologlar yaşadım. Böyle tepkilerle de karşılaştım." (AA)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire