vendredi 25 janvier 2013

"Camın Renkleri" Roma'da


Cam süsleme sanatçısı Rengin Alkın, Roma'da ''camın renkleri' adlı sergi açtı.
24 Ocak 2013 Perşembe 07:47
Camın Renkleri Romada
İstanbul'da cam atölyesi bulunan ve yurtdışındaki ilk sergisini Türkiye'nin Roma Büyükelçiliği Kültür ve Turizm Müşavirliği'nde açan Alkın, ''Roma'da sergi açmak idealimdi, gerçekleştirdim, mutluyum'' dedi.
Neden İtalya?
''Neden İtalya'' sorusuna Alkın, ''17. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu döneminde 3. Selim, bir derviş gönderiyor İtalya'ya ve Osmanlı'da bunun öğrenilmesini sağlıyor. Mehmet Dede isimli bir derviş bu. Sonra dönüyor Paşabahçe-Beykoz'da ilk atölyesini açıyor. Beykoz tarzı dediğimiz çalışmaları yapıyor. Benim için de camın merkezi olarak bilinen İtalya'da bu sergiyi açmak, onlardan öğrendiğimiz bir şeyi daha da geliştirerek, burada onlara tanıtmak, kültürümüzü, Türkiye'yi tanıtmak, beni çok mutlu etti'' yanıtını verdi.
''Türkiye'de şu anda cam el işçiliğinin desteklenmesi gerekiyor. Çünkü kaybolmaya yüz tutmuş sanatlar kapsamında. Ben İtalya'da da aynı şeyi görüyorum'' diyen Alkın, geçen yaz İtalya'nın cam işleriyle ünlü Murano adasına büyük merakla gittiğini ancak buranın beklentilerini karşılamadığını ifade etti.
Serginin açılışına Türkiye'nin Vatikan Büyükelçisi Kenan Gürsoy ve eşi Prof. Dr. Belkıs Gürsoy'un yanı sıra pek çok davetli katıldı.
90 parça eserin bulunduğu sergi, 8 Şubat tarihine kadar ziyaret edilebilecek.

TRT

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire