vendredi 18 octobre 2013

Hollywood'a Türk besteci

Macaristan'da yaşayan Türk besteci Fatih Issı, müzik serüvenini anlattı.

yazıyı büyüt yazıyı küçült
Hollywooda Türk besteci
Türk besteci Fatih Issı, evinin kapılarını TRT Haber'e açtı. Klasik müziği, özellikle de Batı müziğini çok seven Fatih Issı İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı'nda okudu. Issı, bugün çalışmalarını Budapeşte'de Liszt Akademisi'nde sürdürüyor.
2009´da Macaristan´a gelen Fatih Issı, yalnız olduğu için sürekli film izleğini ve "ben neden film müziği yapmıyorum" diye düşünmesinin ardından bir anda film müziği yapmaya başladığını belirtti.
Issı, üniversitede kısa filmlere müzik yapar ve yaptığı müzikleri, internete koyar. Sonrasında gelen bir elektronik postayla, hayatının değiştiğini söyleyen müzisyen; "Amerikalı bir yönetmen bana mail attı. Ben ilk önce bunun bir reklam veya şaka olduğunu düşündüm. Şok olmuştum. Filmlerinde benimle çalışmak istediğini söyledi. Ben de kabul ettim bunu. Bir anda Fatih film bestecisi olmaya karar verdi" diyor.
Şimdilerde Fatih Issı 5 ay sonra vizyona girecek The Trail filminin müziklerini yapıyor. Türk müzisyen, Amerika'nın tanınmış spor ve belgesel kanallarına müzikler yapmaya devam ediyor.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire